Екологічне виховання молодших школярів – необхідна передумова активної природоохоронної діяльності - Крок у майбутнє - Екологічна варта - Навчально-виховний процес - НВК
Головна | RSSНеділя, 04.12.2016, 21:22

Комсомольський навчально-виховний комплекс ім.Л.І.Бугаєвської

Меню сайту

Категорії розділу

Варта
Крок у майбутнє
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Навчально-виховний процес

Головна » Файли » Екологічна варта » Крок у майбутнє

Екологічне виховання молодших школярів – необхідна передумова активної природоохоронної діяльності
[ ] 25.01.2012, 21:57

Учителі початкової школи НВК ім. Л. І. Бугаєвської вважають, що гідну екологічну освіту, екологічне виховання, а згодом і високу екологічну культуру здатні забезпечити навчальна, виховна (або позакласна) робота, проектна діяльність, участь у Всеукраїнських акціях та конкурсах екологічного спрямування. Під час навчальної діяльності учителі початкової школи здійснюють екологізацію змісту навчальних предметів. Учитель Сбоєва М.Б. на уроках математики проводить хвилинки "Екологія мовою цифр", під час яких учні залучаються до пізнавальної діяльності через завдання та задачі екологічного змісту, отримують інформацію щодо кількості видів рослинного і тваринного світу, занесеного до Червоної книги України, вчаться приймати екологічно правильні рішення, застосовувати набуті знання на практиці. Учитель Драпогуз Л.О. інтегрує уроки та навчальний матеріал з читання, української мови, курсу "Я і Україна", образотворчого мистецтва, що дає можливість розвити творчі здібності учнів, уміти бачити красу у повсякденному житті, сформувати найкращі людські якості щодо природоохоронної діяльності. Процесу екологізації сприяє також інтеграція таких предметів, як "Логіка", "Сходинки до інформатики" та "Природознавства", на яких діти молодшого шкільного віку під керівництвом учителя Сердюк Ю.В. набувають практичних природоохоронних дій, а також проводять дослідження з використанням комп’ютера та формують відповідні судження.

В.О. Сухомлинський стверджував, що сама по собі природа не розвиває і не виховує. Залишивши дитину наодинці з нею, годі сподіватися, що вона під впливом навколишнього середовища стає розумною, глибоко моральною, непримиренною до зла. Тільки активна взаємодія з природою здатна виховувати найкращі людські якості. З метою упровадження в практику роботи педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського у НВК ім. Л. І. Бугаєвської проведено спільну педраду у складі вихователів, методистів ДНЗ «Горобинка», «Попелюшка», психолога та учителів початкової школи з теми «Індивідуалізація та диференціація навчально-виховного процесу у початковій школі як один із аспектів філософії, орієнтованої на «дитиноцентризм», під час якої педагоги училися оберігати красу дитячої душі, бо справжню красу навколишнього світу здатна сприймати і берегти лише чиста прекрасна душа дитини. Під час педагогічної ради за круглим столом було опрацьовано технологію ДІМ (хвилинки милування і дивування), загальна мета якої сприяти гуманізації освіти через створення умов для формування особистісного досвіду культури поведінки, розвитку мовлення і мислення молодших школярів у соціальному і природному оточенні. Використання педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського учителями Кашпур В.М., Орловською М.Г., Чернишовою В.В. дозволяє учити дітей «дивитися і бачити, слухати і чути, спостерігати і відчувати, любити і берегти природу». Вони проводять хвилинки‑роздуми «Куди пливе хмаринка», хвилинки‑милування «Пробудження природи», спостереження за птахами «Птахи прилітають, весну на крилах несуть», хвилинки емоційно‑чуттєвого спілкування з природою «Хто вам сказав, що ми бридкі?» та ін. Щорічно учителі початкової школи проводять різноманітні виховні заходи, спрямовані на вироблення в учнів екологічно доцільного способу життя та формування позиції щодо дбайливого ставлення до ресурсів планети: " Не рубай – по живому", "Осені останній подих"(учитель Паламарчук С.Ю.), "Збережемо краплинку води", "Живи, синичко!", (учитель Кашпур В.В.), "Земля – наш спільний дім" (учитель Полив'яна Ю.С.), "Природа і ми", "День рідної Землі"(учитель Драпогуз Л.О.), "Будь природі другом", "Дім, в якому ми живемо" (учитель Сбоєва М.Б.), "Любіть і бережіть свій рідний край", "Ми пов’язані з усім живим у природі, тож бережімо її" (учитель Воробйова Ю.С.), ігри‑мандрівки "Екологічною стежиною рідного міста", "Цікаве навколо нас", екологічний КВК. (учитель Орловська М.Г.) У 2011‑2012 навчальному році для учнів 3‑х класів введено спецкурс "Моя щаслива планета" (керівник Полив'яна Ю.С.), спрямований на формування в учнів екологічно активної позиції, прагнення діяти для збереження довкілля і досягнення стабільного розвитку суспільства, позитивного сприйняття майбутнього. На заняттях школярі виробляють навички екологічно‑доцільного способу життя, вчаться пояснювати наслідки надмірних витрат природних ресурсів, обґрунтовувати бажані зміни у поведінці однокласників щодо стосунків з довкілля. Програма факультативних занять "Основи християнської етики" (керівник Сбоєва М.Б.) допомагає дітям  отримати уявлення про походження світу як прояву любові Творця до людей і до всього живого, про красу і гармонію світу, про Божественний задум щодо існування світу в добрі та злагоді. Формує потребу у молодших школярів наслідувати кращі зразки християнських чеснот у повсякденному житті, важливість власної участі у добрих справах, вчить використовувати отримані знання у визначенні своєї моральної позиції. На засіданні клубу "Джерельце" учні 3-Б та 3-В класів познайомилися з тваринами і рослинами, які занесені до Червоної книги України, вчилися гуманному відношенню до дарів лісу, розумінню відношень між природою і людиною. Засідання відбулося у формі рольової гри, на якому були присутні журналісти, лісник, професор природничих наук, науковець та інші герої. У НВК ім.Л.І.Бугаєвської розроблено і упроваджуються в дію проекти: "Краплинка" (кер. Сбоєва М.Б., Руденко Н.М.), "Тато, мама, я – ми за чисте довкілля сім'я" (кер.Руденко Н.М.), "Бережіть ліс" (кер.Кашпур В.М.), "Я на варті природи" (кер.Руденко Н.М.). Учні початкової школи беруть участь у Всеукраїнських акціях "Підгодуй птаха", "Джміль та бджілка", "Не рубай ялинку" та інші. Багато уваги приділяють учителі і дослідницькій діяльності учнів як на уроках, так і в позаурочний час. Результатом цієї діяльності є участь учнів у конкурсі дослідницьких робіт МАН "Юний дослідник". Щорічно учні 3‑4 класів є переможцями міського конкурсу. У 2005-2006 н.р. першу перемогу в обласному етапі конкурсу здобула Майстренко Тетяна (уч. Сніжко О.М.), 2006-2007 н.р. переможницею стала Хоменко Юлія (уч.Курик В.І.), та посіла ІІ місце у Всеукраїнському етапі, 2007-2008 н.р. – Бігай Владислав (уч.Орловська М. Г.), призер Всеукраїнського етапу, 2008-2009 н.р. – Іванов Тимофій посів ІІІ місце в обласному етапі конкурсу (уч. Паламарчук С.Ю.).

Отже, вся робота, яка проводиться в НВК – це не просто накопичення знань у галузі екології, а осмислене оволодіння ними, формування на їх основі нового світогляду, який розглядав би у майбутньому будь-які політичні, соціальні, господарські питання насамперед з точки зору збереження природи.

Кобіцька Н.М., заступник директора з навчально‑виховної роботи

Категорія: Крок у майбутнє | Додав: rude_nata
Переглядів: 1740 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Форма входу

   Пошук

Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2016
Конструктор сайтів - uCoz